Wednesday, June 18, 2014

TIPS BERPUASA DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE

Posted by LyA SaFaR at 3:02 PM

Pejam celik..pejam celik..dah masuk bulan Rejab

Lepas ni Syaaban pula, lepas tu Ramadhan. Puasa tahun lepas 3 hari lagi tak ganti ni..Jom kta ganti puasa! Bagi ibu - ibu yang berjaya puasa penuh tahun lepas syukur Alhamdulillah..bestnye!!tp kalau nak puasa sunat untuk bulan ni pun boleh juga..bulan Rejab ni kalau kita dapat puasa sunat..banyak ganjaran pahala yang kita dapat.


Kebiasaannya, menu wajib semasa sahur dan berbuka ialah...Kurma.

Makan kurma adalah sunnah Rasulullah dan kurma boleh membekalkan tenaga.

Selain kurma, saya sarankan anda mencuba produk dari set MIGHTY 3 GEM, iaitu ESP (Energizing Soy Protein, Meal Shakes dan Performance drink.








Jangan lemah semangat bila kena makan 3 suplemen sekaligus

Suplemen ini boleh diadjust mengikut kesesuaian individu samada dari segi bajet, taraf kesihatan dan penerimaan tekak. Hehe


ESP

ESP ialah minuman berprotein dari soya yang mengandungi 9 asid amino yang diperlukan badan. Insyaallah ESP ini boleh membantu memberikan rasa kenyang berpanjangan dan memberikan anda tenaga sepanjang hari. Jangan tak tahu, protein sangat diperlukan oleh tubuh badan dalam membaik pulih struktur kulit, rambut, kuku dan ia juga boleh mengurangkan kolesterol.

PERFORMANCE DRINK

PD juga produk yang sangat membantu bagi mereka yang berpuasa. Rasanya sedap dan menyegarkan, malah mencegah badan dari kekeringan air atau dehidrasi. PD juga membantu kekal bertenaga sepanjang hari. Antara ciri-ciri PD ialah:

    Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak dehidrasi

    Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.

MEAL SHAKES

Meal Shakes pula ialah multivitamin atau pemakanan lengkap. Ia adalah easy-on-the-go meal kerana sangat mudah disediakan dan kandungannya lengkap. Ia membekalkan 19 vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Rasanya sedap, boleh diminum begitu saja atau dicampur dalam minuman lain.

Meal Shakes amat sesuai diberi kepada kanak-kanak yang mula belajar berpuasa kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disamping dapat membina ketahanan badan kanak-kanak.



Kesimpulannya, set Mighty 3 GEM ini amat sesuai diambil bila-bila masa, seisi keluarga, terutamanya pada bulan puasa. Kalau terlambat bangun, tak sempat menyediakan hidangan sahur, anda hanya bancuh ESP, Meal Shakes dan PD dan minum. Insyaallah ia akan membantu anda berasa bertenaga walaupun tidak bersahur dengan nasi dan lauk-pauk.

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi dan mengetahui yang manakah produk sesuai dengan anda.

0 comments:

 

LYA SAFAR WARDROBE Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review