Friday, April 18, 2014

Cara Makan Vitamin Shaklee yang Betul

Posted by LyA SaFaR at 7:27 AM

 Assalamualaikum...

Pagi yang indah hari ni..Lya nak share beberapa tips cara pengambilan vitamin Shaklee dengan betul. Biasanya Lya akan guide customer Lya cara makannya...Lately ramai juga yang beli dari orang lain tapi menanyakan maklumat lanjut dengan Lya...so Lya mudahkan kerja anda dengan anda rujuk entri kali ni ye...jika anda ada masalah berhubung pemakanan vitamin anda boleh terus direst wassup Lya di 0198614724 atau fb Lya Safar

Jadual Umum Dan Cara Makan Vitamin Shaklee Bagi Penyerapan Optimum
 
Kalsium ( Ostematrix)  bagus diambil selepas makan. Tetapi, tidak menjadi masalah sekiranya ingin diambil sebelum tidur seperti kita minum susu sebelum tidur.

Magnesium seelok-eloknya diambil pada waktu sebelum tidur.

Pengambilan Zinc bersama-sama makanan akan mengelakkan rasa loya dan ingin muntah.

B Complex diserap secara optimum pada waktu selepas sarapan pagi dan memberi tenaga sepanjang hari.

Ambillah Vitamin C pada waktu selepas sarapan pagi bagi mengelakkan sakit perut kerana kandungan asid askorbiknya boleh menyebabkan perut anda memulas-mulas.

Vitalea / iron haruslah diambil bersama-sama Vitamin C kerana vitamin C akan membantu dan mempercepatkan penyerapan zat besi dengan lebih optimum

Elakkan makan Vitalea bersama produk tenusu / Ostematrix kerana kalsium akan mengganggu penyerapan kalsium

Elakkan makan vitamin sekaligus kerana akan meningkatkan kepekatan darah pada masa tertentu sahaja ye. so kena pandai bahagikan vitamin yang anda ambil dan makan pada waktunya. selain dari itu..kita juga mahu menjaga buah pinggang kita agar tidak terbeban untuk menanpung banyaknya vitamin yang kita ambil pada satu2 masa.

Kurangkanlah makanan dan minuman yang berunsurkan kafein ye...kalau tidak anda akan merasa sukar untuk merasai manfaat daripada vitamin yang anda ambil.sayang je..

Tolong elakkan makan makanan tambahan anda atau vitamin bersama ubat-ubatan ye.


Sila ambil perhatian. Elakkan telan bersama-sama:
Ostematrix dan Vitalea
Alfalfa dan Vita E


Masa sesuai makan vitamin

1. Sebaik-baiknya pengambilan vitamin dilakukan selepas makan supaya kadar penyerapan vitamin lebih baik dan optimum jika diambil bersama-sama dengan makanan.


2. Produk vitamin sustained released sangat “highly recommended” atau disyorkan untuk diambil sekali atau bersama dengan makanan supaya fungsi sustained released dapat dioptimumkan dengan nutrien yang dilepaskan secara perlahan dan berperingkat-peringkat.

3. Bagi memastikan penyerapan pada kadar yang paling optimum, ambillah vitamin dan mineral bersama-sama.

ok buat masa ni...ni sahaja yang lya dapat sampaikan...sampai bertemu lagi di lain hari....hihi

INGIN MENJADI SEBAHAGIAN DARI KELUARGA SHAKLEE??SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA ATAU WASSUP LYA DI NOMBOR YANG TERTERA DIATAS...JANGAN KETINGGALAN UNTUK DAPATKAN HARGA AHLI DENGAN MENJADI AHLI SHAKLEE

0 comments:

 

LYA SAFAR WARDROBE Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review