Thursday, June 9, 2011

Mode:Sedih La pulakkk

Posted by LyA SaFaR at 3:27 PM
KALI NI LYA BUAT ENTRY TAK ADA GAMBAR K..ape?tak nak baca...??hahha.janganlah macam tu..tengah sedih ni wo...huhuh...nape sedih?ni nama dia lya dah rindu kampung sangat...huhuh..apa nak buat..jauh kan..lagi pun kalau ikut hari..lya belum sebulan pon duduk sabah ni..dah rasa macam dah berbulan-bulan...

Hari-hari lya dok call mak...tanye khabar lah..wat2 tanye resepilah..hahha..lawak..padahal nak lepas rindu kat mak..adik lya lak amik satu album kecik lya dan simpan kat tempat buku dia..bila mak tanya kenapa..dia jawab "biarlah..mamad nak tgk kak long & abang"..oh no...terharu dan rasa nak terbang balik kampung sekarang..hahha

lagi satu...sedih rupanya sangat tak tahu nak buat apa bila jadi surirumah tangga sepenuh masa...lya lom brape nk kreatif..so bila ada masa terluang lya tak tahu nak buat ape..sekarang tengah sambil apply semua keje yang ada...sampai interview keje as beauty therapist pun lya p...so mana2 ada rezeki lya..insya'allah...lagi pun kesian tengok hubby keje sorang2..semua dia tangguung...memang lah tanggungjawab beliau..tapi saya ni kaki shopping..so tak tergamak nak minta2 macam masa bujang2 dulu...huhuh...diam jek bila nak ape2..hahha....

ye masih sedih lagi...pasal ape??teringat citer pasal EMAK LYA KENA TENGKING...sebab ape..sebab yang bukan salah mak dan mak tak tahu ape2 pun...biarpun hanya dalam telefon tp masa org tu telefon di sekelilingnya ada orang2 lain...saya sebagai anak kena buat ape?nak marahkan balik orang tu...orang tua..tapi sangat tak patut berbuat demikian dengan mak saya..mak saya tak pernah buat orang sakit hati..tak pernah nak susah kan orang sejak ketiadaan arwah abah..malah tak pernah meminta pada sesiapa utk sekolah kami adik beradik..so ape salah mak saya...saya maafkan mak cik tu..tapi saya kecil hati sangat dengan kamu buat emak saya macam tu..emak tu satu2 nya yang saya ada..janganlah buat dia macam tu...jangan dicuit kesabarannya..Allah tu maha adil...satu hari nanti pasti mak cik akan rasa ape yang emak saya lalui selama ini...

Lya tengok sendiri semua jerit perih mak lalui dari dulu...dari tak pandai naik motor..lya dorong mak..dari mak setiap kali jumpa selekoh mak akan turun motor sebab takut...sampai mak dah berani sekarang...dari emak hanya jual serai..pisang yang pejabat pertanian ambil hingga sekarang sudah 6tahun keje di kantin...dari mak seorang yang pendiam kini jadi teman berborak utk kami adik beradik...emak besarkan kami 5 beradik dengan penuh kesabaran.emak pujuk hati lya supaya dekat dengan emak sebab dulu lya terlalu rapat dengan arwah abah sebab takut dengan mak yang tegas...kini..kami dah macam kawan rapat..ape je yang berlaku mak pasti akan mengadu dengan lya..masa nak p sambung study lya sedih sebab tak pernah pisah dengan emak..tp tiap2 bulan atau ada masa terluang..lya mesti akan balik kg..rindu sangat dengan emak...mak tu tabah orangnya..tak tahu lah lya boleh jadi setabah beliau ke...huhuhu menitis pulak air mata ni...


korang-korang semua..emak yang satu itu..jagalah sebaiknya...jangan disakiti hatinya dan jangan benarkan sesiapa sakiti dia...pengorbanan dia dalam hidup kita terlalu besar..besar sangat hingga kita mati pon belum tentu kita dapat balas jasa dan pengorbanan emak..

mode:tersedih lak hari ni...

0 comments:

 

LYA SAFAR WARDROBE Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review