Thursday, September 2, 2010

4 BULAN,1MINGGU,1HARI .....

Posted by LyA SaFaR at 6:07 PM
4 BULAN,1MINGGU,1HARI .....dh lama kami bertunang....alhamdulillah..cik boy & cik gurl semakin serasi...benar..ambil lah tempoh bertunang ni utk mengenali siapa sebenarnya bakal hubby...ikutkan plan sebenar..bukanlah nk bertunang awal...& lama...tp kita hanya merancang..Allah yg menentukan segalanya...ada hikmahnya kami bertunang awal dr ms yg sepatutnya..
Hampir 8TAHUN kami berkenalan...menyemai kasih....terputus ditengah jalan selama 5thn...dipertemukan semula...ya Allah...sgt tersusun perjalanan hidup kami yg engkau aturkan...sekian lama kehilangannya...sekian lama masih berharap kepulangannya...sekian lama menyebut namanya dlm doa & pintaku padamu ya Allah...kau pertemukan semla dia pada ku..Alhamdulillah ya Allah....
TETAPI...sepanjang 8 tahun itu..tidak bermakna kami sudah cukup memahami walaupun cukup mengenali....terima kasih ya Allah..hanya engkau sahaja yg tahu kenapa semua ini berlaku dlm hidup ku ya Allah...
sepanjang tempoh 4BULAN,1MINGGU,1HARI ni cukup mencabar kesabaran,ketabahan aku utk terys menempuhi zaman pertunangan...selangkah ke alam perkahwinan...Alhamdulillah..aku semakin okay...kami sudah mula memahami...mengenali....
apa yang aku ley cakap...hanya allah yang tahu aper yg terbaik buat kami...dan antara manusia di muka bumi ini..hanya aku yang kenal siapa bakal suami ku itu...dan hanya dia juga yg kenal siapa aku....telinga aku xkan dgr lagi percakapan org lain ttg dirinya selagi aku x dgr dr mulutnya...nampak buktinya....perkara yg lama akan aku cuba buang jauhhhh dr hidup aku...aku x nak sesapu pun cuba mencuit hati aku yg masih terluka kerana cerita lama itu....
Buat en.tunang ku...sesungguhnya Allah maha besar...maha pengasih n penyayang...hanya Dia yg tahu apa yg terbaik buat kita....n hanya Dia yg tahu apakah aku mampu mengharungi semua dugaan ini...
hehehhe....raya dh nk tiba...baju raya kami dh siap...en.fiance beli di jackel...mak aihhh...mahalnyer mengalahkan baju tunang aku hari tu..thank en.fiance...sy taw awk akan wat aper jek utk sy....hihihi....beberapa bulan lagi menjalani hidup sbg tunangan org..moga kita terus tabah...luv you

0 comments:

 

LYA SAFAR WARDROBE Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review