Monday, March 10, 2014

Fantabulous Skincare - Blackhead Serum

Posted by LyA SaFaR at 8:35 AM


BLACKHEAD SERUM
  Ramai yang chantikk tapi pori luas, jeragat timbul, jerawat pasir berkeliaran atas muka..
Jadi serum ni membantu untuk mencuci balik lubang2 pori yang terbukak and tersumbat tu dn mengeluarkan jeragat2 dalam tuu...
Dan seterusnya, serum ni membantu untuk off balik pori2 yang terbukak supaya xde lagi habuk and kotoran terperangkap dalam tu...
Resultyeee??....
Kulit akan jadi halus, boombastic, tertarikk and memang daboommm laaa.

CARA PENGGUNAAN BLACKHEAD SERUM – CARA RAJIN
 
1. SCRUB MUKA DENGAN FANTABULOUS SCRUB
2. CUCI MUKA
3. TONER
4. LEPAS TU AMBIL COTTON FACE
5. BASAHKAN COTON FACE DENGAN SERUM BLACKHEAD
6. KETAH KAWASAN HIDUNG , DAN BAWAH DAGU
7. BIARKAN KERING
8. CABUT COTON FACE TU
9. BUANG
10. DAN KALAU RAJIN LAGI KOREK2 BLACKHEAD DAN WHITE HEAD TU DENGAN BESI SPA
11. MASK WAJAH DENGAN FANTABULOS MASK.
12. CUCI WAJAH BILA MASK KERING
13. LAST SPRAY SKALI LAGI DAN BIARKAN KERING
14. BILA KERING APLY SERUM VIT C DAN CREAM
15. CARA INI LEBIH EFEKTIF


Bagaimana hendak menghilangkan `black head' di hidung? Tompok atau bintik kecil ini begitu ketara dan saya rasa malu bila berhadapan dengan kawan-kawan.

-----------

Black heads adalah istilah umum yang biasa digunakan bagi menggambarkan bintik kecil yang timbul pada permukaan kulit muka dengan titik hitam di tengah. Black heads tidak sakit dan mudah dikenal pasti timbul di kawasan hidung atau dahi, pipi serta belakang badan.

Istilah perubatan bagi black heads adalah `open comedones'. Komedon disifatkan sebagai gumpalan kecil di dalam liang pori kulit dan merangkumi sel kulit mati serta bahan berminyak (sebum) dari kelenjar minyak kulit.

Komedon terhasil apabila sel kulit mati dalam liang pori tidak dapat disalurkan keluar ke permukaan kulit. Sebaliknya, ia berkumpul dan bergabung dengan sebum lalu menyebabkan tersumbat di dalam liang pori kulit.

Pada masa sama, bakteria juga banyak berkumpul di dalamnya. Jika bukaan liang pori tertutup, ia dikenali sebagai closed comedones (white heads). Jika bukaan liang pori terbuka, ia dipanggil open comedones (black heads).

Apabila komedon berkenaan pecah di bawah kulit, bakteria akan menyerang tisu kulit sekelilingnya lalu membentuk benjolan kecil berwarna merah yang dipanggil papule atau jerawat.

Faktor yang memudahkan seseorang mendapat open comedones atau black heads adalah faktor keturunan iaitu jenis kulit berminyak dan pengelupasan (exfoliation) kulit kurang sempurna.

Kita harus sedar bahawa penting merawat black heads kerana ia sebahagian daripada jerawat. Antara rawatan yang disyorkan adalah ubatan mengandungi `pengelupasan' sel kulit mati supaya ia terlerai dengan sempurna dan mampu mengurangkan keadaan kulit berminyak. So tunggu apa lagi… jom try blackhead serum by FANTABULOUS SKINCARE
 

2 comments:

Anonymous said...

nk tanye yg step ke-13 tu, 'spray sekali lg'. spray ape ye kak?

LyA SaFaR said...

spray blackhead serum dik..

 

LYA SAFAR WARDROBE Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review